Jouluhärdelli onneksi taas jo ohi. Tai no, ei mun osalta mitään härdelliä. Olen aina vierastanut joululauluja jo marraskuussa, joulukorttien lähetystä, lahjojen pakko-ostoa. Nyttemmin olen jo oppinut, ettei mun tarvitse käydä ostoksilla joulukuun aikana ja että voin kiertää joululounaat. Tänä vuonna ei osunut kohdalle yhtäkään "pakko"joululounasta.

Joululahjoja kävin ostamassa parilla eri reissulla. Eka oli n. pari viikkoa ennen joulua arki-iltana, jolloin tavaratalo oli tyhjänä. Seuraava reissu olikin täsmäostosreissu, tiesin mitä haen ja mistä.

Sitten teinkin päätöksen pysyä omassa kotona ainakin aaton ja katsoa sitten muiden päivien ohjelman. Ehkä tanssia, kummitytön luona käynti jne. Kävin perjantaina ostamassa viikonlopuksi ruokaa. Oli aika rankka kokemus :) tietty kauppa oli aivan täynnä ihmisiä, mutta hyväntuulisia tuntui kaikki olevan, eikä hermostuneita lapsiperheitä mailla halmeilla!

Mutta ihmeellistä oli suunnitella ja ostaa 3 päivän ruuat!! Olinhan päättänyt kokata joka päivä jotain ekstrahyvää, lauantaiksi vähän laatikoita, kalaa, sunnuntaiksi poroa ja herkkusienikeittoa (josta tuli kyllä kastike), maanantaiksi kanapataa. Kiva oli kokkailla pitkästä aikaa!!!

En tiedä, olisinko saanut kokkailtua nuin tehokkaasti joka päivä itselleni, mutta Mies otti kutsun viikonlopun vietosta vastaan ja tuli seurakseni. Lähinnä syötiin, juteltiin, käytiin tansseissa, tutustuttiin :)

Eli ei härdelliä mun osalta, vaan rentoa meininkiä koko joulukuu. Nyt lomailua vielä ens tiistaihin asti!