Piti tehdä töitä ahkerasti. P**t. Ei o motivaatiota. Katsoo sitten taas huomenna, kun on päivä uus.

Tuli siis surffailtua taas blogeissa, sinkkusellaisissa, sekä tietty pettäjät + toiset naiset -blogeja. Jossain oli koottuna sitä sinkkujen "haluan jonkun", "haluan rakkautta" -fraasit yhteen.

Päätin itsekin laittaa jotain aiheesta. Sillä en halua mitään sellaista. Olen onnellinen yksineläjän arkeen, saan fyysistä läheisyyttä harrastuksestani, lisäksi tapailen siis miehiä enempi ja joskus vähempi. Ja vaikka "ihailu" on kivaa, jotenkin vaan kaikki tapailut ovat energiaavieviä. Silmissäni ei siinnä kermakakkuhäät, eikä perhe. Suhtautumiseni elämään ja rakkauteen on mielestäni aika kyyninen.

Luen silti rakkausromaaneja. Nukahdan sellaisen jälkeen hymy huulilla. Lempirakkausromaanini olen lukenut ehkä kymmenen kertaa. Nyt on melkein vuosi siitä kun sen luin. Pitäisiköhän lukea taas.

Nyyhkyleffat on ihania.

Romantikoksi minua ei voi kutsua hyvällä tahdollakaan. Samanlainen fiilis tulisi romantikoksi sanomisesta kuin jos joku yltiöpäisesti kehuu ulkonäköäni. Miehille vinkki, minulle se ainakin on turn off, jos sellaista menee sanomaan. Okei. Täytyy myöntää, että otettu olen, jos sellainen kommentti tulee ns spontaanisti keskustelun keskellä. Sen sijaan osoittamalla samanlaisen huumorintajun (mustaa, mustaa kuin sielusi) tulee otsaani leima Myyty.

En kuitenkaan voi puhua kuin omasta puolestani. Monet naiset tarvitsevat vahvistuksia kauneudelleen ("mieheni mielestä näyttelijätär x on maailman kaunein nainen, yääh, pitääkö minun jättää hänet, en voi koskaan enää luottaa") ja naisellisuudelleen, joten go for it.

Ongelmana onkin, että tunnun vetävän puoleeni enemmän noita ulkonäön kehujia, joita en nyt oikein osaa arvostaa, sillä tiedän olevani lähempänä petolintua kuin ketään JLo:ta. Niinpä oma yhtälönratkaisuni sanookin, että miehet ovat tottuneet pääsemään petiin kun saa naisen tuntemaan itsensä kauniiksi. Ja minä petolintuna vaikutan olevan helpompi saalis, kun ei kauneuskommentteja joka puolelta satele.

Mutta penteleen pentele, kun mies ensitapaamisen jälkeen ilmaisee selvästi haluavansa vain petiin kanssani ilman mitään kauneuslepertelyitä, ja sen jälkeen osoittaa ymmärtävänsä kieroa mieltäni, olen ristiriidassa. Perhanan taitava mies!